En oväntad vänskap

Det känns så himla bra att det är just Jonte jag ska ut och resa med. Det är lite roligt och speciellt hur våran vänskap började och jag tänkte lite kortfattat berätta den historien.
 
Det hela började en kväll (som varken jag eller sofia har så mycket minnen ifrån) då det var beer pong turnering. Jag tror att det kanske var våran femte dag i Val thoréns och vi var så taggade. Vi gick verkligen all in. På något vänster så går jag och sofia och vinner hela turneringen och folk tyckte att vi var helt sjuka i huvudet. Likaså Jonathan. Han har berättat i efterhand att han hade sett oss den kvällen och tänkt att "nej fyyyyfan, ska jag behöva göra en säsong med dom där dårarna" och han och många andra bildade sig redan här en uppfattning.
 
Dagen efter vaknade vi upp som chaaaampions och inget annat, helt ovetandes om att folk fått en uppfattning av oss att vi var två galna dårar. I alla fall, allting fortsatte som om ingenting. Vi umgicks med ett gäng härliga människor och för varje dag så utvidgades våran umgängeskrets.
 
Här är en bild som är tagen någon gång i början av säsongen. Vi var ett gäng som åkte tillsammans men folk gav upp ganska tidigt att åka med mig och sofia eftersom att vi var så sega. Här kände vi fortfarande inte varandra men ändå så sitter han där två platser bort. Men så en kväll, kvällen som vi typ på riktigt upptäckte Jonte, var en fredag. Jag och sofia skulle upp och jobba tidigt på lördagmorgonen så vi var med och festade men tog det lugnt. Chefen skrev och fråga om vi visste någon annan som ville följa med och städa så vi frågade Jonte, och mitt i sin dunderfylla så tackar han glatt ja. "Ja men då möts vi 7.45 utanför våran lägenhet imorgon. Då får du fan lova att komma också".
Och jo visst kom han nästa morgon, haha. Efter alldeles för få timmars sömn och alldeles för seg. Han placerades att jobba tillsammans med mig och sofia, och han var SÅ dålig pga trött och bakis och jag och sofia var så jävla irriterade.
 
Men sen efter det någon gång så vände allt och vi började umgås väldigt mycket. Vi har pratat mycket om det här i efterhand, våran första uppfattning om varandra och hur glada vi är över att ha träffat varandra. Mitt i allt så föddes en så himla fin och värdefull vänskap. Fantastiskt hur man kan ändra uppfattning om personer och hur bra det kan bli. Idag är det 20 dagar kvar innan jag och Jonte drar och jag längtar ihjääääääl mig.
1 Ebba charpentier:

skriven

Åh va fint Isabelle!! Saknar fortfarande val thorens och er alla varje dag :( vart bär de av för dig o Jonte nu? Så kul att ni ska resa tsm <3

Svar: åååh jag med!! får lite smått panik av att tänka på val thorens och hur fantastiskt det var!! vi åker till NZ 😘 jaa det är så himla kul verkligen <3
Isabelle

2 Ebba :):

skriven

Samma här :'( Underbart!! Önskar er allt de bästa till er resa, är säker på att de blir fett! Hälsa Jonte <3

3 Ebba :):

skriven

Samma här :'( Men underbart hörru!! Önskar er allt de bästa till er resa, är hundra på att det blir fett!
Hälsa Jonte också från mig <3

Svar: åååh tack!!! det lovar jag att göra 😘❤️
Isabelle

Kommentera här: