Måndag, tisdag och onsdag

I måndags var jag ledig och i vanlig ordning så tog jag en liten sovmorgon. Vaknade upp till klarblå himmel och strålande sol vilket var perfekt då planen var att vi skulle vandra till ett café som jag och jonte upptäckte under våra första veckor här i queenstown men som det inte blivit av att vi dragit till då det ligger halvvägs till frankton. Dagen till ära var det dessutom vår housemates födelsedag så vi var ett gäng som begav oss till the boat shed café för lunch. Råtrevligt. Väl tillbaka i stan så gick jag och klippte mig (ä.n.t.l.i.g.e.n) och på kvällen så lagade chuckie drömgod middag till oss alla och så kollade vi film. Mys! 

På tisdagen vankades det jobb. Kommer framöver mer eller mindre ha ledigt söndag och måndag så tisdagar kommer vara min "måndag". Jobbet gick galant och vi hade lika kul som alltid. Det är inte klokt egentligen hur kul och hur mycket jag trivs på mitt jobb. Fantastiskt är det. Efter jobbet och väl tillbaka i stan så mötte jag upp jade för att gå raka vägen till bion där vi mötte upp resten av ligan. Vi kollade på femte pirates filmen som vi alla tyckte om. 


Onsdagen, dvs idag, har bjudit på jobb och efter det så mötte jag upp en väldigt saknad maria som jag inte träffat på år och dar. Vi bodde tillsammans i fyra veckor på haka men som hårt arbetande kvinnor är det svårt att få tid att ses. Vi gick till favvostället surreal för en öl och prata ikapp massor massor. Massa mys! Bjuder på en gammal bild. 


Kommentera här: